artykuł nr 1

Zapytanie ofertowe na dostawę energii elektrycznej obejmującą sprzedaż energii elektrycznej na potrzeby MZEC w Świdnicy Sp. z o.o. w 2020 roku (numer sprawy: 21/TR/2019) ZMIANY DO SIWZ

 UWAGA:Zmiany do SIWZ z dnia 13.05.2019 r.  zostały wprowadzone w kolorze czerwonym.

Zapraszamy Państwa do złożenia oferty na sprzedaż energii elektrycznej dla naszej firmy w 2020 roku, zgodnie z informacjami podanymi poniżej.
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej tj. sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług przesyłania, dystrybucji na warunkach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 755 ze zm.) oraz zgodnie   z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególności ze standardami jakości obsługi odbiorców określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (t.j. Dz. U. z 2017, poz. 2500) oraz ogólnie obowiązujących przepisach prawnych, do lokalizacji wymienionych w Załączniku nr 1 do niniejszego zapytania.
MZEC w Świdnicy Sp. z o. o. eksploatuje łącznie 62 obiekty ciepłownicze (załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia).
Struktura i planowane zapotrzebowanie na energię w poszczególnych grupach taryfowych przedstawia się następująco:

Taryfa B23

Taryfa C12A

Taryfa C11

Taryfa C13

I   392,1 MWh

I 65,0 MWh

26,00 MWH

I 1,0 MWh

II 291,7 MWh

II   175,0 MWh

 

II 0,5 MWh

III  1580,50 MWh

 

 

 III  4,0 MWh

RAZEM MWh

Łączne zapotrzebowanie na energię elektryczną szacowane jest na około  2536MWh

 Określone przez Zamawiającego szacunkowe zużycie energii ma charakter jedynie orientacyjny, w celu określenia wartości zamówienia i nie stanowi zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Łączna ilość zużycia energii może się zmienić w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego. Wykonawcy nie będzie przysługiwało jakiekolwiek roszczenie z tytułu pobrania przez Zamawiającego innej ilości energii niż szacunkowa.
Wynagrodzenie Wykonawcy obliczane będzie na podstawie faktycznie zużytej energii w wysokości zaproponowanej przez Wykonawcę.
Ilość zużytej energii w poszczególnych okresach rozliczeniowych ustalana będzie na podstawie zainstalowanych urządzeń pomiarowych. Wykonawca zobowiązuje się do utrzymania przez okres trwania umowy cen netto za energię elektryczną.

 
Warunki udziału w postępowaniu:
1. Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi posiadać aktualną (ważną) koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - przypadku Wykonawców będących właścicielami sieci dystrybucyjnej lub umowę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego OSD, działającym na terenie Zamawiającego, umożliwiającą dostawę energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD - w przypadku Wykonawców niebędących właścicielami sieci dystrybucyjnej do punktów poboru energii elektrycznej, określonych w niniejszym Zapytaniu ofertowym.
2. Wykonawca będzie dokonywał sprzedaży energii elektrycznej z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych obsługi odbiorców określonych w aktach wykonawczych do ustawyz dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne.
3. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakości obsługi Zamawiającego w zakresie świadczenia usług przesyłania i dystrybucji:
1) przyjmowania od Zamawiającego, przez całą dobę zgłoszeń i reklamacji dotyczących dostarczania energii elektrycznej z sieci;
2) bezzwłocznego przystąpienia do usuwania zakłóceń w dostarczaniu energii elektrycznej, spowodowanych nieprawidłową pracą sieci;
3) udzielania Zamawiającemu, na jego żądanie, informacji o przewidywanym terminie wznowienia dostarczania energii elektrycznej przerwanego z powodu awarii w sieci;
4) nieodpłatnego udzielania informacji w sprawie rozliczeń oraz aktualnych taryf i zmian przepisów prawa powszechnie obowiązującego w zakresie objętym umową;
5) rozpatrywania wniosków lub reklamacji Zamawiającego w sprawie rozliczeń i udzielania odpowiedzi, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku lub zgłoszenia reklamacji;
6) powiadamiania Zamawiającego o terminach i czasie planowanych przerw w dostawie energii elektrycznej.
 
Termin wykonania zamówienia: od 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r.
 
Kryterium oceny oferty: 95% cena, 5% warunki handlowe.
 
Z ofert, które zostaną nadesłane i będą spełniały wymogi do realizacji zamówienia zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta, która otrzyma najwyższa ilość punktów w ogólnej ocenie punktowej ofert.  Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia i zostać podana w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
 
Oferta powinna zawierać:
1) Gwarantowaną cenę stałą w okresie realizacji dostawy netto i brutto (zł/MWh);
Dwa warianty cenowe:
- Stała cena- profil we wszystkich grupach taryfowych
- Stała cena strefowa zgodnie z planem taryfowym;
2) Informację na temat stosowania lub nie opłaty handlowej oraz jej wysokości;
3) Oświadczenie o zobowiązaniu sprzedawcy do bilansowania handlowego w miejscach odbioru;
4) Warunki handlowe okresy rozliczeniowe, terminy płatności i inne;
5) W przypadku Wykonawcy będącego właścicielem sieci dystrybucyjnej - kopię aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
6) W przypadku Wykonawcy niebędącego właścicielem sieci dystrybucyjnej oświadczenie o posiadaniu podpisanej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej przez OSD;
7) Pełnomocnictwo do podpisania oferty w przypadku, jeżeli osoba podpisująca ofertę nie jest osobą umocowaną na podstawie odpisu z właściwego rejestru lub nie jest Wykonawcą;
8) Wzór umowy powszechnie stosowany, zawierający: przedmiot umowy, sposób i warunki realizacji zamówienia, okres na jaki umowa zostaje zawarta, zasady rozliczenia między stronami, kary umowne, warunki rozwiązania umowy, warunki odstąpienia i kary umowne za odstąpienie od umowy;
9) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
Opłata abonamentowa powinna uwzględnić wszystkie ewentualne stosowane przez sprzedawców energii opłaty dodatkowe, w tym comiesięczne stałe opłaty związane  z handlową obsługą odbiorców oraz koszty bilansowania handlowego.
 
Termin składania ofert - ofertę cenową w formie pisemnej należy złożyć do dnia 23.05.2019 r. godz. 11.00 w siedzibie Zamawiającego przy ul. Pogodnej 1 w Świdnicy w kopertach oznaczonych treścią „Postępowanie numer: 21/TR/2019 – Dostawa energii elektrycznej” lub przesłać na maila: przetargi@mzec.swidnica.pl
 
Dodatkowe informacje:
1) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
2) Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
3) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.  
4) Zapytanie ofertowe zamieszczono na stronie: www.mzec.swidnica.pl. 
5)  Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
6)  Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców.
7)  Dodatkowych informacji udziela: - Pan Grzegorz Gęsikowski  tel. 74 852-40-41 wew. 237, 0 603 193 761, gesikowski@mzec.swidnica.pl; - Katarzyna Cyrklewicz w sprawach formalnych-  tel. (74) 852-40-41 wew. 233, email: cyrklewicz@mzec.swidnica.pl